Erica Jaspers

Mijn naam is Erica Jaspers, 55 jaar en ik woon in Schoonhoven met mijn familie. Ik ben afgestudeerd Politicologe (Universiteit Leiden) en ik werk momenteel voor Vluchtelingenwerk en de gemeenteraad. Ik heb verschillende jaren bij ministeries en de EU gewerkt en daarna secretaris van grotere branches geweest. Ook was ik enkele jaren docent burgerschap op het MBO. Mijn beide ouders hebben in verschillende Jappenkampen op Java gezeten tijdens WOII. Wat mijn ouders en grootouders daar hebben meegemaakt heeft een sterke invloed op mij gehad. Ik vind het als tweede generatie belangrijk de geschiedenis van het voormalig Nederlands- Indië door te geven aan toekomstige generaties en daarbij een blik te geven op verschillende familiegeschiedenissen waaronder die van mij. Het is van groot belang dat jongeren van nu ook hun verleden kennen en er kennis ontstaat over huidige maatschappelijke ontwikkelingen die vaak vanuit het verleden zijn gevormd.