Selamat Datang bijeenkomst 6 april 2024

Indische Nederlanders en Molukkers kom je tegen in Breukelen, ze zijn onze dorpsgenoten. Maar wat weten we eigenlijk van hen en van hun cultuur?
Op zaterdag 6 april organiseerde ons educatieproject Nederlands Indië Stichtse Vecht samen de Wijkcommissie Breukelen-Noord een evenement van herinnering en kennismaking met de Indische en Molukse cultuur in Breukelen. Dat betekent: veel muziek, theater en lekker eten. Vanaf 17:00 uur was er inloop met Angklun muziek (Van Melodi Bambu) in het 4en1Theater (Broklede) aan de Schepersweg. En toen rook u het al: daging smoor, telor belado, pangsit goreng, nasi kuning en nog veel meer. U kon naast allerlei kleine hapjes zelfs een mini rijsttafel (nasi rames) krijgen.
De hoofdmoot van het evenement (19:00 uur) was de Indische muziekvertelling van Nico van Asdonck ‘Mijn oma was een njai’, over het verleden van zijn familie met voor velen herkenbare liedjes. Het was een geweldig optreden.

Terugblik  Selamat Datang Event van 6 april 2024

Het was een avond met veel muziek, mooi theater en lekker eten. Meer dan 300 mensen woonden de avond bij: het was een groot succes. Om nog even na te genieten staan hieronder de links naar de gemaakte video’s en foto’s.
Robbert Oelp van RTV Stichtse Vecht maakte een leuke video: https://rtvstichtsevecht.nl/nieuws/artikel/volop-gezelligheid-bij-indonesische-en-molukse-avond-in-breukelen

Om nog even na te genieten!

De foto’s van het Selamat Datang event op 6 april 2024 zijn beschikbaar en HIER te zien (of klik op de foto rechts).

De meeste foto’s zijn gemaakt door de Foto- en Videoclub Stichtse Vecht (Thea de Bruin, Gerhard Hof, Fred Bisschop, Maarten Bootsma), Grace Bernardus en Leo Bloemhard.

De video reportage van ons Youtube kanaal van het Selamat Datang kunt u HIER terugkijken en zien dat het een gezellige en mooie bijeenkomst was met veel muziek, een prachtige theater programma en lekker eten, met veel gezellige mensen. De video is gemaakt door Marcus Stenvert (Krullenkop Media).